Gyakran ismételt kérdések

Ismerd meg a SimplePOS innovatív megoldását!

A szerződéskötési folyamatot a Kereskedői csatlakozás menüpontban tudja elindítani vagy a honlapunk bármelyik aloldalán a „Csatlakozás” gombra kattintva.

Mind online fizetésre, mind fizikai bankkártya elfogadásra kínálunk megoldást. Amennyiben webáruházba szeretne online bankkártyás fizetést, a SimplePay szolgáltatást válassza, ha viszont fizikai üzletben a vásárló jelenlétében történő fizetési lehetőséget szeretne POS-terminál helyettesítésére, úgy a SimpleBusiness szolgáltatást válassza ki. Amennyiben fizikai terminálon szeretne széleskörű fizetési megoldást nyújtani vásárlóinak, válassza a SimplePOS szolgáltatást!

Érdemes lehet átfutni a regisztrációs segédletet is, melyet itt talál .

Az online regisztrációhoz itt talál  egy segédletet, amit érdemes átolvasni.

 

A szerződés bővítéséhez szerződésmódosításra lesz szükség, amit a Partner Portál felületen az ” Ügyek/Szerződések” menüpontban tud elindítani.

Ha még nincs Partner Portál profilja, kattintson honlapunkon a “Kereskedői csatlakozás” oldalra, ahol az adószám beírása után rendszerünk felismeri a céget és létrehozza az Ön Partner Portál profilját.

Az “Új elfogadóhely rögzítése” gombra kattintva tudja elkezdeni a regisztrációt.  Amennyiben fizikai terminálon szeretne széleskörű szolgáltatáspalettával fizetési megoldást nyújtani vásárlóinak, válassza a SimplePOS szolgáltatást és adja meg az üzlet adatait.

 

Kérjük, látogasson el honlapunk „Kereskedőknek” aloldalára, ahol egy rövid infografikán bemutatjuk a csatlakozási folyamatot.

Érdemes lehet átfutni a regisztrációs segédletet is, melyet itt talál.

A szerződéskötés átfutása több tényezőtől függ. Amennyiben minden adatot hiánytalanul kitöltenek, nincs szükség további egyeztetésekre és hiánypótlásra, néhány napon belül megtörténhet a szerződéskötés.

A szolgáltatás igénybevételének nem feltétele, hogy az OTP Banknál vezesse számláját.

A kockázati elbíráláskor vizsgáljuk, hogy mekkora kockázatot jelent cégünknek az adott kereskedővel történő szerződéskötés. Kizáró ok lehet például, ha az adószám végrehajtás alatt áll, vagy ha a cég felszámolás alatt áll, illetve az értékesített termékek, szolgáltatások körét is vizsgáljuk.

A hatályos ÁSZF szokásos kereskedelmi gyakorlattól eltérő pontjai az alábbiak:

SimplePay Kereskedői ÁSZF  7., 8., 26., 29., 31-36., 42., 48., 59., 64., 67. pontjai, 71. pont 7. és 8. bekezdése, 95. pont 1. és 2. bekezdése, 96., 101., 104. pontja, 109. pont 1. bekezdése, 112. pont 3. bekezdése és 118. pontja.

Ez arra az esetre vonatkozik, hogy ha a cég szünetelteti vagy beszünteti a tevékenységét (pl. egyéni vállalkozó esetében lehet szüneteltetés, gazdasági társaságoknál lehet megszüntetés, végelszámolás stb.)

Azokra a kereskedőkre érvényes, amelyeknél ezt tartalmazza az Egyedi szerződés. Ennek meghatározása egyedi elbírálás alá esik, és indokolt esetben alkalmazzuk.

Nincs forgalom elvárás, ám a POS készüléknek bérleti díja van, ami abban az esetben is fizetendő, ha nincs rajta tényleges forgalom. A szerződés nem kerül felmondásra, ha időszakosan szünetel a forgalom.

Ajánljuk figyelmébe a SimpleBusiness – SoftPOS szolgáltatásunkat, melynek a POS-terminálokénál jóval alacsonyabb a havidíja. Részletek: https://simplebusiness.hu/

A bankkártya elfogadás során az alábbi díjtételekkel szükséges számolnia

1. POS-terminál bérleti díja
2. Bankkártya elfogadásának (tranzakciónkénti) díja költségalapú árazás esetén
Bankközi jutalék (interchange-díj)
3. Rendszerdíj
4. Kereskedői díj

A terminál üzemeltetéséhez szükséges fogyóeszközök (pl. nyomtatószalag) költsége, a terminálok telepítéséhez telekommunikációs vonal kiépítésének költsége (asztali terminál esetén), illetve a telepítéshez esetlegesen szükséges egyéb telekommunikációs eszközök (ISDN modem, router) költségei.

Az OTP Mobil Kft. POS-termináljait nem lehet megvásárolni, azokat csak bérelni lehet.

Természetesen lehetőség van a kondíciók újratárgyalására.  Ennek függvénye egy fél – 1 éves együttműködés, ami alapján kalkulálni tudunk a valós forgalommal és ez alapján tudjuk kialakítani a kedvezményesebb kondíciókat a további együttműködéshez.

A kereskedelmi ajánlatban feltüntetünk minden költséget, egyéb költséggel nem kell számolni.

Kínálatunkban biztosan megtalálja az Önnek legmegfelelőbb típust:

  • Fixen telepített asztali terminál – igény esetén PIN PAD-et is biztosítunk.
  • Hordozható terminál

A szerződés aláírását (a készletektől függően) 8-10 munkanapon belül MPL futárral kiszállíttatjuk vagy telepítjük a POS-terminált. A kiszállítás várható időpontjáról értesítést küldünk Önnek a szerződéskötés során megadott kapcsolattartói e-mail címre.

Az OTP Mobil Kft. a magyar piacon az egyik legszélesebb körben biztosítja a kártyaelfogadást Önnek. POS-termináljaink segítségével az alábbi bankkártyák elektronikus elfogadását tesszük lehetővé üzlete számára:

  • Mastercard,
  • Maestro,
  • VISA,
  • Vpay,

OTP emblémával ellátott bankkártyák.

Ha Ön az OTP Mobil Kft-vel szerződést köt kártyaelfogadási szolgáltatásra, akkor az alábbi tranzakciótípusokat tudja igénybe venni.

Alapértelmezetten elérhető szolgáltatások

Eladás, azaz vásárlás
A vásárlás vagy szolgáltatás ellenértékének azonnali zárolása a bankkártyához tartozó számlán.

Sztornó, azaz utolsó tranzakció törlése
Az utolsó vásárlási tranzakció törlése, amely mindig a teljes összegére vonatkozik, részösszeg törlése nem lehetséges.

Áruvisszavét, visszáru
Az áru vagy áruk egy részének későbbi időpontban történő visszavétele vagy a szolgáltatástól történő elállás, és ehhez kapcsolódóan a vásárolt áru vagy szolgáltatás árának visszatérítése az eredeti bankkártyára történő visszautalással. Készpénzben tilos visszaadni a tranzakció értékét!

Részletfizetés
A kibocsátó bank által a POS-terminálon felajánlott részletekben való fizetés lehetősége, amely azonban kizárólag 20 000 Ft-ot meghaladó, bármely bank által kibocsátott Mastercard vagy OTP Visa kártyával kezdeményezett vásárlás esetén érhető el.

 

Nem alapértelmezett, külön igényelhető szolgáltatások

 

Vásárlás postai/telefonos/PC megrendeléssel (MO/TO)

A MO/TO tranzakciónál egy áru vagy szolgáltatás kifizetése a kártyabirtokos írásos vagy telefonos megrendelése alapján történik bankkártyával, tehát a vásárló nincs jelen a tranzakciónál. A valós idejű tranzakciót a kezelő rögzíti a POS-terminálon, az összeg azonnal zárolásra kerül a bankkártyához tartozó számlán.

Előengedélyezés
Elsősorban a turizmusban (pl. szobafoglalás) vagy egyéb szolgáltatásban (pl. autókölcsönzés) használatos, ahol a pontos végösszeg a tranzakció indításakor még nem ismert.

Az előengedélyezés mindig párban áll a lezárással, ahol az előengedélyezett összeg a tranzakció tényleges összegének fedezetét biztosítja, ahol az összeg annak lezárásáig a bankkártyán foglalásban/zárolás alatt marad. Az összeget a vásárló számláján csak a végszámla kifizetésekor oldják fel.

A felszámolt ÁFA nem függ az adott partner adómentességétől. Az OTP Mobil szolgáltatása, a tevékenység jellegéből fakadóan ÁFA köteles; a felszámolt ÁFA mértéke 27%, az ÁFA törvényben foglaltaknak megfelelően.

A szerződés szerinti elszámolási gyakoriság lehet:

Havi elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak a hónap első napjától az utolsóig tart, és a következő hónap 5.  munkanapján utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét egyösszegben (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Heti elszámolás esetén: Egy elszámolási időszak hétfőtől vasárnapig tart, és a következő hét szerdán utaljuk a tranzakciók jutalékkal csökkentett ellenértékét (amennyiben az adott nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő munkanapon indítjuk el az utalást)

Napi elszámolás esetén: Minden nap van elszámolás (feltéve, ha minden nap van tranzakció) a tranzakcióhoz képest 2 vagy 3 munkanappal később.

Lehetőséget biztosítunk forint elszámolásra abban az esetben is, ha euróban és/vagy dollárban történik a tranzakció.
EUR-HUF vagy USD-HUF elszámolási módozat esetén az utalás napján érvényes OTP Bank által közzétett napi deviza vételi árfolyamon váltjuk át a teljes utalandó összeget, és a HUF számlára már a HUF összeg érkezik.

Abban az esetben, ha magas a kockázati besorolásba esik egy kereskedői tevékenység (kártyatársasági kategóriákat alapul véve), valamint nagy volumenű visszatérítések fedezésére, biztosítékként kérhetünk letétet (depozitot); alapértelmezetten azonban nem szoktunk kérni letéti díjat.

Egy gombnyomással, ingyenesen lehet teljes és rész összegű visszatérítéseket indítani, azonban a sikeres tranzakció után felszámolt jutalékot ilyen esetben nem tudjuk visszatéríteni, mivel a tranzakció megtörtént, annak minden költségét felszámítják az elfogadó bankok, kártyatársaságok az OTP Mobil felé is.

Általában 2-3 munkanap az átfutási idő, ami függ a számlavezető- és kártyakibocsátó bankok elszámolási rendjétől.

A Kereskedő felé havonta egyszer, leghamarabb a tárgyhónapot követő hónap 3. munkanapján, de maximum a tárgyhónapot (kiszámlázott hónapot) követő hónap 15. napjáig kerül kiállításra és elküldésre a számlázás céljából megadott e-mail címre.

Mindegyik típusú számla lehet e-számla vagy papír alapú számla, ezt a partner kérésére állítjuk be. Alapértelmezetten mindenkinek elektronikusan hitelesített e-számlát állítunk ki. Ha papír alapú számlát kér, azt be tudjuk állítani, de ekkor is elektronikus úton küldjük a számlákat, tehát nem postázzuk ki őket.

A számlákat és számlarészletezőket visszamenőleg bármeddig le tudja tölteni a kereskedői Backoffice felületről (https://admin.simplepay.hu/admin/) a Pénzügyek Számlák menüpont alatt.

A kiállított számla két típusú lehet a partner jutalékgyűjtésének függvényében. Normál jutalékgyűjtés: pénzügyi teljesítést nem igénylő számla (hiszen a jutalékot a kereskedői kifizetések alkalmával levontuk). Utólagos jutalékgyűjtés: pénzügyi teljesítést igénylő számla (hiszen a jutalékot a kereskedői kifizetések alkalmával nem vontuk le, így utólagos befizetés szükséges a kiállított számla ellenében, melynek fizetési határideje a számla kiállításától számított 15 nap, azonban a pontos befizetési határidő és a befizetéshez szükséges adatok minden számlán feltüntetésre kerülnek).

Természetesen igen, minden esetben e-mailen kerül kiküldésre a riport céljából megadott e-mail címre.

A kereskedői riportokat visszamenőlegesen is bármeddig le tudja tölteni a kereskedői Backoffice felületről (https://admin.simplepay.hu/admin/) az “Utalások” – “Kimenő utalások” menüpont alatt.

Természetesen van lehetőség számlaszám módosításra, ami nem igényel szerződésmódosítást. Az új számlaszámhoz bankszámlaszerződést vagy bankszámlakivonatot szükséges küldeni, ami igazolja, hogy az adott számlaszám a leszerződött Partnerhez tartozik. A módosítás elvégzésével kapcsolatban mindenképp vegye fel a kapcsolatot az OTP Mobil Kft. munkatársaival.

https://admin.simplepay.hu/admin/ weboldalon keresztül, a regisztrációkor megadott e-mail címmel.

A regisztrációkor megadott e-mail címre jelszóemlékeztetőt tud kérni. Amennyiben ezt követően is sikertelen, kollégáink tudnak segítséget nyújtani az [email protected] e-mail címen.